5. dag i New York - The Edge

 14. september 2023


Vi mødtes til morgenmad kl. 8.00. Det var starten på den sidste hele dag i New York, som igen bød på fede oplevelser. 

Vi startede ud med at gå til East 49.th. Street for at se den store mural, som hylder brandmændene fra 9/11. Vi kunne bare ikke finde den, ind til vi fik kigget bagud 🙈
Så var den pludselig ikke så svær at overse. 


Derfra gik turen forbi Rockefeller center og et lille pitstop på en cafe.

Vi blev enige om, at vi nok også måtte besøge The Edge. Det er endnu en høj bygning (surprise!), som har en terrasse på 100. etage. 
På terrassen er der en glasplade så man kan se lige ned på gaden. 354 m ned, *skrig*

Som Sabina har skrevet:
"Jeg er ikke kendt for at være særlig sej i højderne, nok nærmere en kæmpe pivskid, men modet tog åbenbart over. Nu er det også 3. gang på denne tur, at vi er oppe i de højder. 
Jeg tog tyren ved hornene og vadede direkte ud på glaspladen - og så fik jeg lige kigget ned. 
HOLD NU KÆFT DER VAR LANGT NED! 
Nå, men nu var man jo derude, så jeg smed mig ned på glasset og ser pludselig min mor bakke panisk væk. 
Hun kunne mærke bygningen gynge lidt og fik et lille boost af skræk. 
Modet tog heldigvis også over hos Lillemor, og vi fik hende ud på glasset. Gåturen over glasset er så en anden historie, der måtte jeg bruge lidt tvang for at få hende over." citat slut 😂












Tusind billeder og videoer senere blev vi sultne. 
McDonalds kaldte på os. 


Vi fik fortæret en kulinarisk cabaret og gik hjemad mod hotellet. 

Vi skulle selvfølgelig også op på taget i dag og sige hej til Empire. Kunne jo være hun havde ændret sig siden i går.

Vi havde bestilt bord på Ragtrader igen, restauranten ved siden af hotellet. Det var jo sidste aften og vi skulle havde noget god mad. 

Efter maden var Kim godt træt og ville faktisk helst bare ligge og se lidt TV. Sabina, Daniel og jeg gik en tur over på times Square for at se alt lyset i mørket. 




Vi fik suget det hele ud af New York for denne gang. 

I morgen er det tid til at flyve hjem. Vi bliver hentet af bilen kl. 12.30 og flyver fra Newark kl. 17.25, hvis alt går efter planen. 
Der er en orkan i området, som vi selvfølgelig ikke håber påvirker afgangen, så vi krydser alt for at det går efter planen. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar