1. dag i New York - Intrepid

Søndag d. 10. september 2023

Rainy day at Broadway

Efter en dejlig nats søvn vågnede vi op med synet til Empire, vi havde ikke trukket for, for vi havde ligget og nydt udsigten ind til vi faldt i søvn.
Det var ikke kun Empire vi så her til morgen, men også en totalt grå og overskyet himmel. Så ikke en dag for at taget op i nogle tårne.

Klokken var kun 6, så der var et stykke tid til vi kunne få morgenmad. Vi kunne dog lave kaffe på værelset.

Vi indtog badeværelset og fik badet og ordnet os, og så var det morgenmads tid klokken 8.30.

Morgenbuffeten var ikke prangende, men der var det nødvendige. Yoghurt, brød, frugt mm. og mere kaffe 😁

Morgenmaden spist og Sabina skulle lige ud og ryge......så var det begyndt at regne, øv.

Planen var at gå stik vest til Pier 86 i Hudson River. Her ligger det store krigsskib Intrepid og ubåden Growler.
Vi har været på Intrepid før, men fik ikke set NASA delen, samt vi var heller ikke nede i ubåden.

På vejen derud begyndte det at styrt regne....det høvlede ned.

Det blev til lidt pauser undervejs 2 x ½ time i læ, for vi ville prøve at undgå at blive alt for våde.

Fremme ved Inprepid fik vi købt billet til hele molevitten. Fik kigget på krisgskib, krigsflyvere og en masse historie.

I den ene ende var der to store simulatorre hvor man kunne prøve at flyve helikopter.
Det skulle da prøves. Er i da gale en fest det var. Lad mig sige, Kim skal ikke være helikopterpilot 😱😂 Alt imens man var inde i den, kunne man se på en skærm uden for, hvad der skete i cokpittet. Så jeg fik filmet fra Sabina og Daniels tur.

Herfra gik vi til NASA delen hvor vi kunne se den kæmpe rumfærge, Enterprise. Den var enormt.

Enterprise rumfærge

Sidst men bestemt ikke mindst, vi skulle ned i ubåden Growler. Jeg var ikke super glad for at skulle ned i den. Men hvis man vil opleve, må man sluge nogle kameler.

Plads var der ikke meget af dernede og jeg blev da lidt klaustrofobisk i ny og næ. Men det var da en oplevelse at se den.

Vel oppe igen og i den frie luft skulle der kontrolleres fodboldresultater 😄

Regnen var stoppet og vi skulle videre. Maverne var begyndt at rumle lidt, så vi ville finde et sted vi kunne få lidt frokost og sidde ned.

På 10. Avenue fandt vi en mexicansk restaurant, Tulcingo del Valle. Vi fik et lille bord med udsigt til gaden og noget kanon godt og smagsfuldt mad. Jeg er jo vild med mexicansk mad, så alt var godt.

Appetizer

På vejen tilbage besøgte vi St. Patrick's Cathedral, altid et smukt syn. En Oakley butik skulle også lige udforskes, hvorefter vi begyndte at mærke fødder og ryg og vi blev enige om at næste stop skulle være hotellet.

Tilbage på hotellet skiftede vi lige sko og gik så op og satte os på tagterassen for at slappe af og vende dagens oplevelser.

Udsigten kunne man ikke rigtig stoppe med at nyde, det var noget at se på hele vejen rundt.

Vi gik på værelserne og tog en lur. Kim var meget træt og var faldet rigtig i søvn.
Så da det var tid til lidt mad, sprang han over. Sabina, Daniel og jeg valgte det høj kulinariske, Mc Donalds lidt væk fra hotellet.

Empire State Building havde skiftet farve til blå.

Efter MC D, gik vi hvert til sit. Vi var alle trætte.

Her på værelset skulle jeg lige skrive færdigt, og så vil jeg nok inden længe sove lige så tungt som Kim.